Blogger Backgrounds

Thursday, May 5, 2011

bila manusia lupa diri

hidup bagaikan roda,sekejap kita di atas sekejap kita di bawah,namun aku tetap aku walaupun di mana arah roda itu berputar.
 namun apa yang aku kesalkan dengan insan yang boleh ku anggap seperti rakan adik dan keluarga ku sendiripabila berada di rantauan ini,sedar tak sedar dah sepuluh tahun ku kenal mereka,terlalu banyak yang ku ketahui pahit manis perjalanan hidup mereka.
 namun sejak akhir akhir ini aku makin terasa dengan perangai mereka.mungkin mula mula dulu ku buang jauh jauh perasangka buruk kerana tak nak di anggap suka cari hal,tapi andai benda yang sama sering terjadi hati ku semakin luluh dengan sikap nya.bukan lidah jadi alasan bukan kutukan menjadi ukuran tapi satu sikap buruk yang keterlanjuran,buat diri ku terkesan.
 manusia mudah lupa di mana diri berada,bukan niatku untuk mengaibkan sesiapa tapi luahan hati yang terluka.luka hati ku dengan perangai manusia yang mudah lupa tentang pengorbanan orang lain terhadap dirinya,bukan harta dunia yang menjamin segalanya.tapi hati yang jujur itu yang di pinta.aku juga bukan lah insan berada tapi hanya lah insan biasa,bagi ku berkawan biar seribu,musuh jangan menghigap diri ku,itu lah pegangan hidup ku.namun di atas sikap ku masih ada insan yang selalu mengambil kesempatan terhadap sikap ku ini.

No comments:

Followers