Blogger Backgrounds

Sunday, May 1, 2011

setelah hampir 25 tahun aku tidak menulis ,hari ini ku tulis kembali segala yang pernah kulakukan dulu..sejujurnya aku rindu untuk menulis dan terus menulis .namun jarak waktu yang membezakan segalanya.kalau dulu banyak cerita indah di zaman remaja namun kita usia telah menginjak ke senja..tiada lagi saat indah sedemikian rupa..namun kini aku telah punya segalanya yang membuatkan aku lupa seketika apa yang dulu aku suka...
sejujurnya aku cukup bahagia dan gembira dengan anugerah yang ada di kurniakan dengan tiga cahayamata yang kini semuanya telah menginjak remaja.dan aku punya suami yang semua isteri damba..walau kami tak kaya tapi kami cukup bahagia..alhamdulillah di atas kurnianya
telah lama hajat hati ini untuk menulis dan meluahkan segalanya,tapi hati ku tetap berkata biarlah aku kini telah berusia,namun naluri kecil ku tak pernah berhenti berkata kenapa harus aku melupakan apa yang menjadi minat ku dulu
namun apa lagi yang harus aku tulis ,cerpen atau puisi yang dulu sering menjadi pilihan utama ku,adakah lagi orang yang mahu melihat hasil karya ku,atau haruskah aku terus melupakan semuanya dan hidup seperti biasa,menjadi suri pada suami dan ibu pada anak anakku saja.tapi..............bila aku sendirian saja kebosanan terus melanda,tiada apa yang dapat ku luangkan pada masa yang ada.bila suami pergi kerja,anak anak pula dengan pengajian mereka tinggallah aku seorang saja,lalu pada waktu itu kebosanan sering melanda
kadang kadang aku menulis juga tapi hanya di helaian kertas sahaja.
anak anak ku sering berkata kenapa emak tidak terus menulis saja.tapi bila usia yang sudah senja ini berbicara,rasa malu pun ada.namun aku bersyukur tidak terhingga bila anak anak ku menjadi pendorong utama,meyuruh ku berkarya semula....buat anak anak ku bukan ibu tidak setuju tapi ibu merasa malu.kerana ibu sudah tidak semampu yang dulu,otak ini sudah beku sebeku tanah yang di gumpal menjadi dadu.namun ibu menulis jua demi semangat yang kalian berikan untuk ibu.terima kasih anak anak ku.
apa lagi yang nak ku tulis di watikah pertama ku ini,apa lagi nak ku ceritakan tentang diri ku.semuanya sudah menjadi beku.hanya yang termampu oleh ku bersyukur dan terus bersyukur selalu kerana aku tetap aku ,aku  tetap seperti dulu cuma kini aku bergelar ibu......................semoga kebahagiaan menjadi milik ku selalu aaaaaaaaaaaamiiiiiiiiiiiiiin

No comments:

Followers